מחושך לאור: 4 טיפים להזמנת חשמלאי

מערכת שורש  י אדר, תשעח  2/25/2018

במקום לתהות, לחכות ולסכן חיים – עדיף להזמין חשמלאי. הנה חמישה טיפים לבחירה נכונה וטובה
.......................

מחושך לאור: 4 טיפים להזמנת חשמלאי
מסיבה לא מאוד ברורה יש לכם קצר בבית. עוד לא גיליתם איזה מכשיר אחראי לתקלה הזו או למה זה קורה, ואולי אתם חושבים שיש גם קשר בין הבעיה הזו לבין הריח השרוף שבוקע מארון החשמל. במקום לתהות, לחכות ולסכן חיים – עדיף להזמין חשמלאי. הנה ארבעה טיפים לבחירה נכונה וטובה.

1 – רק חשמלאי מקצועי
בכל תחום יש כמה חובבנים שהחליטו שהם מנוסים מספיק כדי להציע שירות וגם לגבות עליו כסף. למרבה הצער, זה עשוי לקרות גם בתחום רגיש כל כך, כמו התחום הזה. אלא שבחירת חשמלאי חייבת להתבצע בזהירות רבה. בדקו האם בעל המקצוע שלפניכם למד ועבר הסמכה מתאימה, ואל תשכחו לוודא שיש לו גם תעודה שתוכיח את זה, רק כדי שתשנו טוב יותר בלילה. דרך אגב, חשמלאים פועלים גם בכפוף לרישיון מתאים. בקשו לראות את רישיונו של החשמלאי שלכם לפני שהוא מתקרב אל ארון החשמל שלכם.

2 – זמינות ושירות
אם אתם גרים בראשון לציון התמקדו בחיפושים שלכם אחר חשמלאי בראשון לציון. אם תזמינו חשמלאי מקריית שמונה הוא כנראה יגיע הרבה אחרי שהריח השרוף בארון יהפוך לשריפה של ממש. חוץ מזה, כשאתם מדברים עם החשמלאי הפוטנציאלי ודאו שהוא יכול להגיע מהר ככל האפשר, ושהוא אדם נעים הליכות ואמין. תוכלו לדעת את התשובה לשאלה השנייה על פי המחיר, למשל. מי שמציע עלות ביקור נמוכה במיוחד עשוי להפתיע עם תקלה מורכבת (יותר ממה שהיא באמת), פשוט כדי להצדיק את הביקור הזה מבחינתו.

3 – המלצות תמיד עוזרות
השכנים, החברים הטובים או ההורים, כולם כנראה היו זקוקים מתישהו לשירות של חשמלאי מקצועי. אולי זה קרה כשהיה להם קצר, תקלה לא ברורה או בעיה אחרת שדרשה טיפול יסודי. כך או כך, יש להם בוודאי המלצות טובות עבורכם, והם גם יידעו להזהיר אתכם מפני מי שהעניק להם שירות רע, לא מקצועי או יקר באופן לא מוצדק. הקשיבו להם, גם אם תצטרכו להמשיך לחפש חשמלאי בעצמכם.

4 – ניסיון הוא מרכיב חיוני
חשמלאי מנוסה יותר הוא חשמלאי שראה הכל, חווה הכל ויודע לזהות תקלות ולהציע פתרונות. כמובן שכולם צריכים להתחיל לצבור את הניסיון מתישהו, אבל אם אתם יושבים לבד בחושך בגלל קצר לא ברור או אם יש נקודת חשמל שמעוררת חשד, עדיף לבחור את בעל הניסיון. גם אם החשמלאי שעוסק בתחום 40 שנה יעלה קצת יותר מהחשמלאי הצעיר שיצא לדרך המקצועית לפני יומיים, המחיר שווה את זה.